Paulinda Dekker

Bakkerijmuseum Hattem

prototype kruiptunnel met digitale spellen prototype kruiptunnel en interactieve games
smalle zolder met schuin dak

Samen met mijn projectgroepje heb ik voor mijn opleiding de opdracht gekregen om de geschiedenis van het Bakkerijmuseum Hattem op een interactieve manier te vertellen aan jonge kinderen. Na een bezoek aan de opdrachtgever kwamen we erachter dat de beschikbare ruimte klein was en een schuin dak had. Zoals te zien is op de foto, staan er nu informatieborden met lange teksten. De opdrachtgever gaf aan dat deze niet vaak worden gelezen en toe zijn aan een verbetering.

Na gebruikersonderzoek en testen is ons concept als volgt: Bakker Ben komt uit generaties van bakkers, maar hij bakt er niks van en heeft hulp nodig van de bakkers uit het verleden. Hij vraagt de bezoeker mee terug in de tijd te reizen vanaf zijn digitale scherm. Onderweg kom je 5 wanden tegen met de 5 tijdperken: bij elke wand krijg je eerst een korte introductie van de bakker uit dat tijdperk te zien, waarna je een minigame mag spelen passend bij het tijdperk. Wanneer je het spel afgerond hebt, kruip je door de tijdreistunnel om de tijdreis naar het volgende tijdperk te maken. Eenmaal uit de tunnel mag je een stempel ophalen. Wanneer je alle stempels verzameld heb, heb je een compleet recept om thuis uit te proberen.

Klikbaar prototype Adobe XD